Jedna z provozních kapalin na autě, kterou mnohdy majitel auta nikdy nevymění je olej v řízení.
To, že výrobci vozů udávají náplně jako doživotní ještě neznamená, že se nemusí měnit. Jen tím spíše přispějí tomu, že se daný díl dříve porouchá, z čehož pak plyne v krajním případě i například pořízení nového vozu.
Starý hydraulický olej v servořízení ztrácí své speciální vlastnosti a začíná být agresivní zejména pro těsnící simeringy, hadice a ostatní pryžové části. Začne je naleptávat a simering poté začne olej propouštět. V konečné fázi, kdy v nádržce není žádný olej pohyby s volantem místy doslova zatuhnou a je nutné vynaložit mnohem více síly na zatočení, což je samozřejmě nebezpečné.
Nevěnování pozornosti problému a jízdou bez oleje se hydraulické čerpadlo může rychle zadřít, což vede k drahé opravě.
Výměna oleje přitom není složitá.
Stačí rozpojit hadici od okruhu a olej vylít ven. Aby se z oběhu dostalo co největší množství je třeba nastartovat motor a několikrát otočit volantem z jedné strany na druhou od dorazu k dorazu. Krátký běh čerpadla v takových podmínkách nevadí a neohrozí jeho funkčnost. poté už jen stačí hadici opět napojit zpět, dolít nový hydraulický olej dle specifikace výrobce a nastartovat motor.
Aby se olej dostal do celého okruhu a vytlačil všechny vzduchové bubliny, otočte několikrát volantem do krajních pozic a dle potřeby dolijte olej do vyrovnávací nádržky.