Dnes se mrkneme na kontrolu a výměnu zapalovacích svíček. 
Čas od času je určitě dobré svíčky vytáhnout, podívat se, jestli nejsou špinavé od oleje, nebo mokré od benzínu. 
To by mohlo znamenat nějaký vážnější problém v motoru případně jeho nastavení. 
Přístup ke svíčkám bývá zpravidla jednoduchý, ale samozřejmě najdou se modely, u kterých je přístup těžký a krkolomný. Nejprve sejmeme plastový kryt na motoru, pokud jím náš vůz disponuje. Zpravidla bývá připevněj několika šroubky nebo jen nacvaknutý. Zpřístupněné kabely ke svíčkám stačí lehce vyškubnout. 
Kabely zkontrolujeme, zda někde nejsou poškozené. 
Některé jsou připevněné ještě jedním šroubkem, aby se neuvolnily. 
Příslušným klíčem svíčky vyšroubujeme a zkontrolujeme odtrh dle výrobce. Můžeme pro jistotu lehce očistit drátěným kartáčem. 
U klasických svíček bývá výměna předepisována po 60 000km, poté svíčky ztrácí své správné schopnosti zapalovat směs ve válci. 
Vše v opačném postupu vrátíme zpět a můžeme vesele brázdit silnice dál.